Janusz Zemke
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

Uważam, że...

Trzeba utworzyć fundusz obronny Unii Europejskiej

– Unia Europejska, słusznie zajmuje się coraz częściej kwestią swojej obrony i bezpieczeństwa. Chcę w tym kontekście zwrócić uwagę na narastający problem.

Suma budżetów obronnych wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej stanowi około 50 % budżetu obronnego USA. W Europie wydajemy na obronę 1,3 % unijnego PKB, gdy USA około 4 %.

Problem nie polega jednak tylko na zbyt niskich budżetach obronnych, lecz także na bardzo słabej efektywności ich wykorzystania. Wydając 50 % budżetu USA, Europa dysponuje jedynie 15 % zdolności bojowych armii Stanów Zjednoczonych.

Fatalna sytuacja dotyczy zwłaszcza badań nad nowymi technologiami wojskowymi i wdrażaniem nowych technologii.

Za celowe uważam zatem stworzenie w budżecie Unii specjalnego funduszu obronnego, który w skali roku przeznaczałby 500 mln euro na badania i 500 mln euro na wdrażanie nowych technologii. Powinno to poprawić wojskowe zdolności europejskie w sferze rozpoznania, produkcji wojskowych dronów, uzyskania zdolności do tankowania w powietrzu i innych nowych generacji uzbrojenia.

Janusz Zemke

Strasburg,

6 lipca 2017 r.

Czytaj całość »

GALERIA STAŻYSTÓW POSŁA J. ZEMKE

Obraz 3052

Polska Prezydencja w Radzie UE

1 stycznia 2012 r. po raz siódmy w historii prezydencję w Radzie Unii Europejskiej przejęła DANIA. Tym samym zakończyło się, sprawowane od 1 lipca 2011 roku polskie przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej.

Czytaj całość »

Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

W UNII EUROPEJSKIEJ

* W UE na jednego emeryta pracuje teraz czterech Europejczyków. W 2020 r. będzie ich pięciu, a w 2060 r. tylko dwoje.

* Średni wiek przejścia na emeryturę w 2010 r. to 61,4 lata.

* Przewidywana dziś długość życia mężczyzn to 76 lat, kobiet - 82. W 2060 r. będzie to już 84 lata dla mężczyzn i 89 lat dla kobiet.

* Odsetek liczby osób pracujących w porównaniu do liczby osób powyżej 75 roku życia wzrośnie z 25,4 proc. dziś do 53,5 proc. w 2060 r.

* W 2060 r. wydatki publiczne związane ze starzejącym się społeczeństwem będą wynosić już 4,75 proc. PKB, a wydatki związane z emeryturami 2,4 proc. PKB.

Czytaj całość »

GALERIE FOTO

Obraz 489

Kurs obsługi komputera

Obraz 2602

EUROPEJSKIE DROGI – radio Pomorza i Kujaw

Polecamy Państwu wysłuchanie audycji Wojciecha Sobocińskiego pt. "Europejskie drogi", które cyklicznie nadawane są w środy o 12,15 na antenie Polskiego Radia Pomorza i Kujaw. 

 

Czytaj całość »

Licznik odwiedzin

8079550
Obecnie stronę przegląda
77 użytkownik(-ów)
  • RSS RSS: Aktualności
  • RSS RSS: Komunikaty
  • UWAGA adresaci decyzji ZER MSWiA: Odwołanie MUSI być złożone w ciągu 30 dni! Wzory odwołań do Sądu Okręgowego w Warszawie znajdują się tutaj: http://www.janusz-zemke.pl/_poradnik/_news/18/2/4098/wzory_odwolan_do_wlasciwe.html lub na stronie Federacji SSM: https://www.fssm.pl/wzory-odwolan-od-decyzji-zer

Komunikaty

* Poseł Janusz Zemke komentował dla różnych redakcji mediów reakcję Unii Europejskiej na sytuację polityczną w Polsce. Ponadto uczestniczy w działaniach Komitetu Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej dot. skutków ustawy z 16 grudnia 2016 r., o czym informuje w "Poradniku dla emerytów...". W zakładce "Internauci piszą" poseł odpowiada na zapytania zainteresowanych mundurowych, zaniepokojonych bieżącymi wydarzeniami w naszym kraju. Natomiast w Parlamencie Europejskim przez kilka najbliższych tygodni potrwa przerwa wakacyjna.

* Poseł Janusz Zemke, jako członek Komitetu Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej ws. skutków represyjnej ustawy z 16 grudnia 2016 r. – uczestniczyć będzie w wielu spotkaniach ze środowiskami emerytów mundurowych, m.in. 15 września w Łodzi, 16 września w Ostrowcu Świętokrzyskim, 21 września w Nakle i Sępólnie Krajeńskim, 22 września w Świeciu i Tucholi oraz 18 października w Jeleniej Górze. O szczegółach będziemy na bieżąco informować.

* 15 lipca 2017 r. liczba na liczniku odwiedzin strony posła Janusza Zemke przekoczyła 8 (osiem) milionów! Bardzo dziękujemy i zapraszamy ponownie!

* 14 lipca br. o godz. 20,20 w TVN24 Biznes i Świat, w programie "Fakty z zagranicy" komentatorami reakcji Komisji Europejskiej na sądowe ustawy w Polsce byli posłowie Michał Kamiński (ED) i Janusz Zemke (SLD). Zapraszamy do oglądania zapisu programu w Internecie.

* 11 lipca br. w Superstacji o godz. 18,45 wyemitowany został program  "Polska w kawałkach Grzegorza Jankowskiego". Gośćmi byli prof. Romuald Szeremietiew oraz dr Janusz Zemke. Zapraszamy do oglądania zapisu programu w internecie!

* 10 lipca br. poseł Janusz Zemke cytowany był w reportażu Pawła  Płuski w "Faktach" TVN na temat podpisanego przez MON memorandum dot. zakupu Patriotów: "– Polski rząd chce w USA kupić coś, czego jeszcze nie ma i naprawdę nie będzie to tak, że kupimy za taką cenę, jaką chcemy zapłacić. To sprzedający podyktują nam cenę" – powiedział J. Zemke. Czytaj także "Za Patrioty możemy zapłacić więcej niż inni" na łamach "Rzeczpospolitej"

* W "Poradniku dla emerytów..." znajduje się informacja posła Janusza Zemke dotycząca zaawansowania i planowanych działań Komitetu Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej.

* Od 10 lipca br. rozpoczyna się tydzień posiedzeń eurodeputowanych w komisjach parlamentarnych w Brukseli. Harmonogram prac zobacz TUTAJ.

* 8 lipca br. o godz. 19,35 dwaj europosłowie Karol Karski i Janusz Zemke byli gośćmi "Faktów po Faktach" w TVN24, gdzie rozmawiano o znaczeniu wizyty prezydenta USA dla Polski i podpisanego przez MON memorandum, związanego z zakupem systemu obrony powietrznej Patriot dla armii.

* 7 lipca br. w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej" ukazał się artykuł Romana Laudańskiego pt. "Już czas na polskich Patriotów", gdzie zawarta jest wypowiedź posła Janusza Zemke.

* Od 3 do 6 lipca br. w Strasburgu trwała kolejna sesja plenarna Parlamentu Europejskiego. Posłowie m.in. omówili wyniki posiedzenia Rady Europejskiej (22-23 czerwca) i przyjęli stanowisko przed szczytem państw grupy G20 (7-8 lipca) w Hamburgu. Ponadto debatowali nad propozycją utworzenia tymczasowej komisji parlamentarnej, której zadaniem będzie opracowanie skuteczniejszych sposobów przeciwdziałania terroryzmowi. Wystąpienia w debacie posła Janusza Zemke TUTAJ. Więcej tematów TUTAJ

* 30 czerwca br. o godz. 21,30 gośćmi programu "TAK czy NIE" w Polsat News byli europosłowie Michał Boni i Janusz Zemke. Prowadziła redaktor Agnieszka Gozdyra. Oglądaj więcej w internecie.

* 27 czerwca br. ukazał się w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej" wywiad Jacka Deptuły z posłem Januszem Zemke pt. "Poniatowski przyleciał, Patrioty mogą odlecieć", m.in. o tym, że rozmowy o kupnie amerykańskich baterii Patriot za 30 mld zł utknęły w martwym punkcie, choć miały być na wyposażeniu polskiej armii – jak zapewniał minister Macierewicz – jeszcze w tym roku, czytaj także TUTAJ

Sonda

Jak PE powinien wpływać na przyszłość Europy?

Komentarz na gorąco...

Jest memorandum i co dalej?

– Niedawno komentowałem zapowiedź ministra Macierewicza, że Patrioty będą jeszcze w tym roku na wyposażeniu polskiej armii. Byłem przekonany od początku, że jest to sprawa nierealna.

Faktem jest, że priorytetem w modernizacji polskiej armii jest zakup systemów obrony powietrznej. Każde zagrożenie zaczyna się bowiem z powietrza, by zniszczyć wpierw centra i systemy dowodzenia. Sami nie jesteśmy w stanie wyprodukować będących przedmiotem przetargu MON mobilnych wyrzutni rakiet krótkiego i średniego zasięgu.

Mimo że mamy pieniądze na zakup, to problem polegał na tym, że Amerykanie nie chcieli nam sprzedać Patriotów wraz z najnowocześniejszą technologią. Wolą sprzedawać sprzęt starszy. Polski warunek, by łączyć sprzedaż z technologią jest słuszny, ale trudno osiągalny. Sprawa zakupu baterii Patriotów jest przedmiotem rozmów polsko-amerykańskich co najmniej od 2015 r., jeszcze za koalicji PO-PSL.

Podczas wizyty prezydenta USA Donalda Trumpa w Polsce odtrąbiono sukces MON w postaci podpisanego memorandum, czyli porozumienia określającego tzw. mapę drogową etapowego zakupu systemu Patriot.

Memorandum potwierdza, że Polska chce kupić system obrony kraju w Stanach Zjednoczonych. Zastanawiam się jednak, kiedy będziemy mogli kupić ten system, a jeszcze ważniejsza jest kwestia ceny.

Powinniśmy prowadzić negocjacje równolegle z USA i Europą, a na koniec podjąć decyzję na podstawie techniki, ceny i offsetu. Uważam za bardzo ryzykowny sposób wyboru producenta. Jeśli systemu wartego kilkadziesiąt miliardów złotych nie kupujemy w procedurach przetargowych, a sprzedający wie, że kupujemy wyłącznie u niego, to się z zasady kończy wyższą ceną. Obawiam się, że zapłacimy więcej niż 30 mld zł.

Warto zauważyć, że mowa jest o dwóch bateriach, tymczasem, by uruchomić system Wisła, potrzebnych jest ich osiem. Memorandum jest, system obrony powietrznej kraju może być za ładnych kilka lat.

Janusz Zemke

Bruksela,
7 lipca 2017 r.

***

Czytaj całość »

GALERIA LAUREATÓW KONKURSÓW

Obraz 1244

FUNDACJA im. JERZEGO SZMAJDZIŃSKIEGO

Obraz 1327

Strona Komisji Europejskiej po polsku

* Funkcjonuje specjalna strona internetowa Komisji Europejskiej w języku polskim. Zapraszamy do korzystania z jej treści TUTAJ

Staże i wizyty naukowe
w Parlamencie Europejskim

Pragnąc wnieść swój wkład w rozwój edukacji europejskiej i szkolenie zawodowe oraz umożliwić obywatelom poznanie zasad funkcjonowania instytucji, Parlament Europejski oferuje różne rodzaje staży i „wizyt naukowych” w Sekretariacie Generalnym PE oraz w innych instytucjach europejskich.

Czytaj całość »

Kalendarz

21 Lipca 2017
Piątek
Imieniny obchodzą: Paulina, Daniel i Wiktor
Do końca roku zostało
163 dni.

Internauci piszą...

Strona: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 z 35

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Interpelacje posłanki J. Schmidt dot. dezubekizacji w wojsku i odebrania tytyłów generalskich

– Szanowny Panie Pośle,

proszę o umieszczenie w "Poradniku dla emerytów mundurowych" informacji o interpelacji nr 12767, którą pani poseł Joanna Schmidt skierowała do Ministra Obrony Narodowej.

Interpelacja ta dotyczy odebrania Wojciechowi Jaruzelskiemu i Czesławowi Kiszczakowi stopni generalskich oraz degradacji innych wojskowych z czasów PRL.

Z treści tej interpelacji wyraźnie wynika, iż pani Poseł jest zaniepokojona wstrzymaniem procesu legislacyjnego nad ustawą obniżającą niektórym żołnierzom świadczenia emerytalne.

Interpelacja o numerze 12773 (w sprawie wstrzymania procesu legislacyjnego nad tzw. wojskową ustawą dezubekizacyjną) została wycofana. Dlaczego ta (nr 12767) jeszcze nie?

Z poważaniem (dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke), 7 czerwca 2017 r.

***

Szanowny Panie, dziękuję za e-mail, obie interpelacje posłanki Joanny Schmidt znajdują się w "Poradniku dla emerytów". Polecam też przeczytanie tekstu z reakcją na ten fakt Zarządu Głównego Związku Żołnierzy Wojska Polskiego, także w "Poradniku".

Janusz Zemke, Bruksela, 8 czerwca 2017 r.

***

 

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

"Bądźmy niewolnikami prawa..."

Szanowny Panie Pośle!
– Pragnę zwrócić się do koleżanek i kolegów, którzy padli ofiarą ustaw "dezubekizacyjnych" z pytaniem i apelem. Ile osób, które wygrały sprawy przed sądami 1 i 2 instancji wystąpiły z pozwami przeciwko funkcjonariuszom publicznym za dopuszczenie się zamachu na godność człowieka?

Apeluję zatem o cierpliwość i składanie zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 231 KK i 271 KK  oraz występowanie z powództwami cywilnymi w trybie art. 417 Kodeksu cywilnego za wyrządzenie szkody i z roszczeniem o naprawienie szkody oraz zadośćuczynienie, a także na podstawie Ustawy o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych, za rażące naruszenie przepisów prawa /Ustawa z 20 stycznia 2011 roku/.

Czynności prawne obligatoryjnie kierujcie, koleżanki i koledzy, wobec pracowników IPN, którzy podpisywali informację o przebiegu służby oraz Dyrektorowi ZER MSW, który wydał decyzję, na podstawie fałszywej informacji /błędnej/. Są oni w świetle prawa funkcjonariuszami publicznymi i odpowiadają karnie i cywilnie całym swoim majątkiem za swoje czyny.

Koleżanki i koledzy! działajcie z determinacją taką, jak "oni" postąpili z waszymi emeryturami i rentami, musicie być bezkompromisowi i wytrwali w działaniach, wszak ochraniacie swoją godność osobistą.

Ci, którzy sami nie dadzą rady – proponuję aby podjęli takie czynności za pośrednictwem zespołów adwokackich, np. za kwoty odszkodowawcze czy zadośćuczynienie.

Dla otuchy i wsparcia dodam, że osobiście wygrałem sprawę w trybie art. 33 Ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym Policji... i obecnie wniosłem zawiadomienia oraz pozwy cywilne. Każda osoba, która dopuszcza się zamachu na "godność człowieka" powinna być ukarana. A szczególnie politycznie ukierunkowani "funkcjonariusze publiczni" IPN i ZER MSW.

Przytoczę słowa Cycerona: "Bądźmy niewolnikami prawa, abyśmy byli wolni".
Pozdrawiam  (dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke),
3 czerwca 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Kto doczeka?

Szanowny Panie Europośle!
Na wstępie chciałbym wyrazić ogromną wdzięczność i jeszcze większy szacunek dla Pana jako orędownika służb mundurowych.

W MO i Policji przesłużyłem 31 lat. Na emeryturę odszedłem w 2006 roku. Posiadam niestety epizod służby w SB (13 miesięcy w latach 1988-1989). Będąc objęty ustawą tzw. dezubekizacyjną w 2010 roku, nie mam żadnych wątpliwości, iż obecna ustawa obejmie mnie również.

Nie czekając na decyzję ZERMSWiA, w dniu 07.04.2017 roku wystąpiłem w trybie administracyjnym do MSWiA z wnioskiem o objęcie mnie zapisem art. 8a ustawy. Po trzech tygodniach otrzymałem pismo informujące mnie, iż z uwagi na potrzebę dokonania licznych sprawdzeń, decyzja zostanie wydana w terminie późniejszym, najdalej do 21.08.2017 roku. Pismo to zrodziło u mnie przekonanie, iż z góry założono, że decyzja będzie negatywna, a ustalony termin ma uniemożliwić mi odwołanie do Sądu Administracyjnego przed 01.10.2017 roku, kiedy to zabrane mi zostanie 70 proc. dotychczas odbieranego świadczenia. Jeżeli nie mylę się i celnie odczytałem intencje MSWiA, to zakładam, iż nikt nie otrzyma decyzji ZER na tyle wcześnie, aby zdążył ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Pozytywna weryfikacja dotyczy ok. 10 tys. osób. Wszystkie te osoby lub ich rodziny będą wnosić sprawy do Sądu. Sprawy będą kierować również osoby, które bądź to nie były weryfikowane, bądź weryfikowane negatywnie, w stosunku do których będzie zastosowany przelicznik 0 proc. W sejmie procedowana jest podobna ustawa dot. emerytur wojskowych.

Należy zatem spodziewać się kilkudziesięciu tysięcy pozwów. Jeżeli jedynym sądem właściwym do ich rozpatrzenia będzie Sąd Okręgowy w Warszawie, ich rozpatrzenie może potrwać kilkanaście lat. Następne kilkanaście lat zajęłoby rozpatrzenie apelacji przez Sąd Apelacyjny (będąc powodem w innej sprawie, w której odbyło się 11 rozpraw, Sąd Okręgowy w Warszawie procedował ją 5 lat. Rozprawa apelacyjna odbyła się po następnych 2 latach).

Wniesienie skargi do Trybunału w Strasburgu wymaga wykorzystania opisanych procedur na gruncie prawa krajowego. Zatem możliwość taka staje się czysto teoretyczna.

Z wielka uwagą śledzę Pański poradnik dla emerytów mundurowych oraz stronę FSSM, ale mam coraz większe wątpliwości czy w świetle przedstawionych liczb, jakiekolwiek znaczenie mają przedstawiane wskazówki i porady. Oczywiście wszyscy skrzywdzeni tą represyjną ustawą podejmą walkę lecz większości nie starczy życia, by ją wygrać. W rezultacie świadczenia, których zostaną bezprawnie pozbawieni, nie
zostaną w większości nigdy przywrócone.

Sądzę, iż kierownictwo MSWiA oraz działacze PiS doskonale zdają sobie sprawę z bezprawności uchwalonej ustawy, zdają sobie sprawę, iż niesłusznie zabrane świadczenia będą musiały być przywrócone. Mają jednak również świadomość paraliżu Sądu i nie martwią się czymś, co może nastąpić za kilkanaście lat. Jeżeli nie nastąpi zdarzenie skutkujące usunięciem z systemu prawnego tej ustawy lub jej nowelizacja, będziemy wszyscy świadkami największego bezprawia w
historii RP. Nic takiego jednak się nie stanie za rządów chorego z nienawiści PiS-u.

Żywię nadzieję, iż będzie to możliwe pod rządami innego ugrupowania. Zapewne nie będzie mogło to nastąpić wcześniej niż za 3-4 lata, ale to i tak znacznie szybciej niż prognozowane przeze mnie kilkanaście lat.

Nigdy nie złamałem prawa, a mimo to dano mi zrozumieć jak czuje się osoba skazana, której niewinność została wykazana po wielu latach.

Serdecznie pozdrawiam, życząc przede wszystkim dużo zdrowia.
Z poważaniem (dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke), 12 maja 2017 r.

*** 

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Kolejny krok do rozwalenia kadrowego Marynarki Wojennej

Szanowny Panie Pośle,
piszę do Pana jako przedstawiciel Marynarki Wojennej do byłego ministra mbrony marodowej.

Co prawda, sprawa o której chcę napisać mnie nie dotyczy, jednak proponuję, aby Pan Poseł zajął się tą sprawą, ponieważ jest to kolejny krok do rozwalenia kadrowego Sił Zbrojnych, w tym Marynarki Wojennej.

Od trzech dni w Marynarce Wojennej ( i prawdopodobnie w SZ) rozpętała się akcja wyznaczania na siłę i w chamski sposób do Brygady Wsparcia Dowodzenia WKP-W w Elblągu, nie patrząc na kariery dowódcze, sprawy rodzinne, sprawy socjalne (w tym duże straty finansowe związane z przejściem). Są to typowe stanowiska wojsk lądowych, i co śmieszne - są chętni z tych wojsk.

Z poważaniem

(dane adresowe nadawcy - do wiadomości posła Janusza Zemke),

10 kwietnia 2017 r.

****

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Konferencja w Sejmie 12 kwietnia

Wielu internautów informuje o planowanej na 12 kwietnia br. konferencji ws. uprawnień emerytalnych funkcjonariuszy, co niniejszym publikujemy także tutaj.

"W dniu 12 kwietnia 2017 r. /środa/ o godz. 12,00 w sali 118 Sejmu RP jest planowana konferencja dot. uprawnień emerytalnych funkcjonariuszy służb mundurowych, w tym funkcjonariuszy BOR i Straży Granicznej.
Konferencja będzie mogła odbyć się dzięki inicjatywie i uprzejmości Unii Europejskich Demokratów, ale także posłów z innych opcji politycznych.

Zainteresowani udziałem w konferencji powinni zgłaszać swój udział do 10 kwietnia /poniedziałek/ na adres Lsucholewski@wp.pl

Przewiduje się, że spotkanie potrwa około 1-1,5 godziny. Osoby chcące zabrać głos powinny zgłosić wcześniej o tym zamiarze ze względu na krótki czas trwania konferencji i potrzebę sprawnego jej przeprowadzenia.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o uczestnictwie będzie decydować kolejność zgłoszenia.
Potwierdzenie odbycia spotkania /ze względu na procedury/ nastąpi w dniu 10 kwietnia."

Dodano: 6 kwietnia 2017 r.

 

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Pod jaką lupą IPN będą b. funkcjonariusze służb?

Szanowny Panie Pośle,
jestem wdową po funkcjonariuszu z krótkim "epizodem". Rentę po nim otrzymuje mój syn. Wszystko pięknie wygląda, ale ani ZER ani IPN nie czują się kompetentne do wyjaśnienia pojęcia służba na rzecz totalitarnego państwa, czyli jakiego?

Nie jest udzielana informacja czy w 1987 r., PRL była państwem totalitarnym i co o tym świadczy? ZER twierdzi, że obniżenia emerytury /renty/ dokonuje na podstawie dokumentów z IPN, a IPN twierdzi, że nie jest od ich weryfikacji.

Czytam, że tysiące funkcjonariuszy będą pod lupą IPN. Jaką lupą? Sięgają jedynie do teczki z rozkazami, a wiadomo, że wielu z nich było zawieszonych na etatach, a w rzeczywistości służyli w innej jednostce.

Weryfikacja dokumentów jest fikcją. Zwróciłam się z prośbą do IPN o wskazanie dokumentów potwierdzającą zbrodniczą działalność mojego męża, w zamian otrzymałam odpowiedż o systemowym łamaniu praw człowieka przez SB, czyli mamy tu odpowiedzialność zbiorową.

Dodatkowo poinformowano mnie o systemowym naruszaniu prawa. Jakiego? Wówczas obowiązującego? To chyba dobrze /IPN powinien być zadowolony/.

Mój mąż zawarł podczas weryfikacji umowę z państwem, której dotrzymał. Wydawało się, że przynajmniej emerytura wypracowana po 1990 roku jest nienaruszalna i wiedzieliśmy, że dysponujemy określoną kwotą pieniędzy. Po obniżeniu świadczeń nie będziemy w stanie spłacać kredytu hipotecznego i kto poniesie odpowiedzialność z tzw. przywracanie sprawiedliwości społecznej? Mój syn urodzony w 1997 r.

(dane adresowe do wiadomosci posła J. Zemke), 11 marca 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Nie zgadzam się z opinią Pani prof. M. Gersdorf

Dzień Dobry.
Nie zgadzam się z opinią Pani prof. M. Gersdorf, że nowa ustawa represyjna została już osądzona wyrokiem TK z 2010 r., ponieważ zmiana dotyczy zarówno zakresu podmiotowego, jak i przedmiotowego nowej regulacji. Te zapisy nie były rozpatrywane przez TK.

Poza tym, czy TK orzekł, że zgodnie z art. 2 Konstytucji można karać po raz drugi za to samo, obniżając współczynnik wysługi z 0,7 % do 0 %, albo ustalać arbitralnie wysokość emerytury do średniej krajowej wypłacanej z ZUS dla funkcjonariuszy, którzy po pozytywnej weryfikacji podjęli służbę po 1990 r. bez uwzględnienia lat pracy? Nie, TK orzekł, że wszystko jest zgodne z Konstytucją wg. poprzednich regulacji, a te się różniły od wprowadzonych obecnie zmian.

Poza tym należy zwrócić uwagę, na zdania odrębne do wyroku. A sam wyrok to przecież dominacja politycznej ideologii nad obowiązującymi przepisami prawa i Konstytucją, bo gdyby sędziowie TK opierali się wyłącznie na prawie, a nie na politycznym zapotrzebowaniu, to wyrok powinien być jednoznaczny – ustawa niezgodna z Konstytucją!

Odpowiedź Pani prof. M. Gersdorf na list emeryta mundurowego

Pozdrawiam
(dane adresowe do wiadomosci posła J. Zemke), 9 marca 2017 r.

***

 

Strona: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 z 35